Tuesday, 9 February 2010

Melepaskan Cinta?

Salam untuk sahabat.

Hari ni nak mencuba benda baru sket. Sebelum ni aku guna ayat yg mcm x ley bla. Tujuan dia sebenarnya, nak kasi story line mantop sket! Hiperbola pun bersepah(ye! aku kuat gebang!). So, this time nak berbahasa Melayu sket. Ayuh test power ilmu sastera aku! Tell me what you guys think. Cheers. ^_^

__________________________________________________


Tiap2 hari, kita melalui predaran masa siang dan mlm. Kadang kala tu, kita juga lihat bagaimana langit yg pada awalnya cerah, biru dan bersih tiba2 menjadi gelap diiringi bersama tiupan angin yg kencang...

Ianya samalah seperti kehidupan kita dlm berpasangan. Adakalanya tenang, setenang tenangnya.. Adakalanya pula berombak kuat porak peranda.

Sesetengah org ada kata,
“Hidup umpama roda. Kadang-kala kita di atas. Kadang-kala kita di bawah.”

Mmg tipu la kalau saya katakan yg saya x pnah ada di bawah. Selalu sgt ada di bawah. Tapi biasa lah. Dah kata kehidupan kan. Dah mcm2 saya lalui. Semuanya seperti sudah biasa. Sudah tegar pada yg bisa.. Tapi kdg2 dah x tahan, terasa mcm nak PEJAMKAN mata. Selama-lamanya kalau boleh.. ='(

Tapi pernahkah anda terfikir:

Kenapa kite mnutup mata ketika kita tidur?
Ketika kita mnangis?
Ketika kita mmbygkn ssuatu???

Itu kerana hal terindah di dunia ini TIDAK TERLIHAT…  Ketika kita menemui seseorang yg keunikannya SEIRING dengan kita, kita terasa seakan-akan bergabung degannya dan jatuh ke dalam suatu keanehan yg dinamakan CINTA... Ada hal2 yang tidak ingin kita lepaskan... Org2 yang tidak ingin kita tinggalkan…

Tetapi ingatlah… Melepaskan sememnagknya bukan AKHIR sebuah dunia, melainkan awal suatu kehidupan yang baru. Kebahagiaan ada utk mereka yg menangis, mereka yang disakiti, mereka yg telah mencari… dan mereka yg telah mencuba. Kerana MEREKALAH yg bisa mnghargai betapa pentingnya org yg telah menyentuh kehidupan mereka….




Post Script: Utk gadis2 sekalian (gadis saje ye ^_^), pernahkah ada seseorg itu menyentuh kehidupan anda? Fikirkanlah wahai gadis.

Live life to the fullest. Hidup ini ibarat lilin. sekejap saje sudah padam...

sekian. gua lesap~

Aku Anoz

_____________________________________________

So, tell me, can you live without your love ones?


14 comments:

Anonymous said...

dalam facebook nampak mcm menarik, tapi bila baca, boleh tahan la. can improve more. all the best.

izah said...

hahahahaha...anoz ke ni???
nice try..

joegrimjow said...

of coz can
tunngu idup sampai 22 tahun
baru tau yg cinta manusia ni fatamorgana je
22 tau
bukan 20 atau 21
hehe

DeVoTeD LiLy said...

anas da matured..
yeayyyyy..hahaha..
neway nice post dude~~

ihsan_huhu said...

sape r yg ko nk ayat nih? susah2 letak kat blog konon2 utk public. piirah

schzarsen virus said...

haha. nice try! :)

joegrimjow~ cinta bukan fatamorgana.
belum jumpa la tu.
kadang-kadang kita sedar bila benda tu dah berlalu

Norashikin Abdullah said...

huhu bm mntap
yeah hidup umpama bola..dtndang berguling2 atas dn bwah
bercinta belum..jtuh cnta bnyak kali

Anonymous said...

cinta...kdg2 indah...kdg2 mengecewakn...
kdg2 org permainkn cinta...
jujurlah dgn diri sendiri...
tuk semua~jgn permainkn hati org yer~
betul kate joe tue..aku sokong...

nway...nice post~

aNoZ said...

iza: yup. this is me. thnx~

joe: x pe. nnt x lama lg kau jumpe la kot cinta yg dicari2 tu. haha

mira: aku dah lama dah matured. thnx. hehe

ihsan: serius utk public. aku x de calon lg kot. haha

dini: thnx!!! ^_^

shikin: thnx. jatuh cinta sama2 jom? haha

anonymous: jujur itu penting. thnx!

Z@IM@H said...

haha.. mcm xpercaya ko yg tulis..
btw..nice work..
syg rsenye trlpas mjlis perasmian ri2..
hihi... =P

anisah said...

nice..really nice..
xsgka plak eh

aNoZ said...

zaimah: hehe... thnx. x pe. miss pembukaan x ape. jgn miss penutup dia plak nnt. haha

anisah: terima kasih.. asal x sangka lak?> huhu

Aireen said...

salam anas..

well..seems 2 know da core idea..hmm..nice words anyway..=)

melepaskan cinta kerana inginkan keredhaan Allah..itulah yg terbaik..bear in our mind~

Anonymous said...

weh....
perghhhhh...
terkesima ak...
pas bce ni...