Monday, 8 March 2010

Apabila Ditimpa Kesakitan

Salam.

Ni sumpah entry aku paling pendek sekali. Boleh masuk rekod tak?

Update kehidupan Anoz:

Aku jatuh sakit semalam. Baru ingat nak buat entry malam semalam. Tapi memandangkan sakit kepala yang teramat sangat, tak larat pulak nak buat. Kepala dah denyut-denyut dah ni. Dah lama tak sakit. Rasa sakit hati la pula.

Sorry readers. Esok janji tak tipu aku akan buat entry baru. InshaAllah.

Dan Kami turunkan dari Al-Quran ssuatu yang menjadi penawar dan rahmat bagi orang yang beriman, sedangkan bagi orang yang zalim, Al-Quran itu hanya akan menambah kerugian. Surah Isra' (17) Ayat 82


Aku pasti semua orang pun pernah sakit. Rasa macam tak boleh buat apa-apa aje kan? Rasa macam nak keluar jalan-jalan, tapi tak boleh. Rasa macam nak pergi kelas, tapi tak larat. Memang susah. Tapi tak apa. Apa salahnya ponteng kelas 2 3 minggu. Kan ada alasan kukuh ni. ^_^

Cuba kamu kaji ayat di atas dan Ayat 44 Surah Fussilat. Tengoklah apa persamaan dia. Lepas tu bagi tahu aku oke? Selamat Malam.

Aku Anoz yang sedang sakit

__________________________________

So tell me, what does the verse means?

 

25 comments:

Anonymous said...

get well soon bro. x saba utk entry lps ni

zaizax said...

im not sum1 yg expert in this part but as a muslim i've to kno it even cket. basically, dua2 ayt tu ckp al-quran is the best medicine to cure any disease.tp akn jdi penyakit kpd mereka yg xb'iman..
so dude!biasey la tu allah nak nguji hambanya yg sorang ne kan, nak kasi ingat selalu dkt DIA.
so, baca al-quran selalu even 2potong ayt!

d4uh said...

semoga cepat sembuh...thanxx for sharing the verses..=)

maCy said...

get well soon :)

ihsan_huhu said...

tuh r byk dosa.. bawak2 r bertaubat

Cik Mirara said...

salam.
huuuuuu.
get well soon.
& & & bcalah AL-QURAN slalu ya.

Cik Mirara said...

salam.
huuuuuu.
get well soon.
& & & bcalah AL-QURAN slalu ya.

niesz said...

rajin2 mkn ubat k.. :)

lionteen said...

sihat2 la lepas ni k..
hehe

aieOreo said...

smoga cepat sembuh..
ameen~

rifhaman said...

ni baru betul n3 pendek...hihi get well soon

Syida Shukor said...

i pun dah demam na dekat 2 minggu ni . biasalah tu . tuhan nak turunkan dugaan dekat kita . so kita kena terima lah . tak kan lah asyik nak sakit je (:

Syida Shukor said...

ehh , silap , tak kan asyik nak sihat ja :P

Norashikin Abdullah said...

[44]
Dan kalaulah Al-Quran itu Kami jadikan (bacaan) dalam bahasa asing, tentulah mereka akan berkata: “Mengapa tidak dijelaskan ayat-ayatnya (dalam bahasa yang kami fahami)? Patutkah Kitab itu berbahasa asing sedang Rasul yang membawanya berbangsa Arab?” Katakanlah (wahai Muhammad): “Al-Quran itu, menjadi (cahaya) petunjuk serta penawar bagi orang-orang yang beriman; dan sebaliknya orang-orang yang tidak beriman, (AL-Quran itu) menjadi sebagai satu penyakit yang menyumbat telinga mereka (bukan penawar); dan ia juga merupakan gelap-gelita yang menimpa (pandangan) mereka (bukan cahaya yang menerangi). Mereka itu - (dengan perbuatan melarikan diri dari ajaran Al-Quran, tidak ubahnya seperti) orang-orang yang diseru dari tempat yang jauh (masakan mereka dapat mendengar dengan betul atau melihat dengan nyata)”.

syafakallah
moga abg anoz cpt smbuh
moga sakit itu mnjadi kifarah dosa2abg anoz...smile :)

~umai~ said...

get well soon.=)

cik bunbun said...

holohh keshiannye. patotlah rase sunyi tbe2.

anoz yang hilang ghupenye.. huhuhuuu

hmmm, selalunya Allah timpakan sakit utk ampunkn dosa kite yg lalu. insyaAllah..

mamam ubat! ;)

deqyalalink said...

semoge sehat cepat and boleh la buat entry2 pendek lepas ni :)

et said...

ouh,dah tengok dan fikir.kesimpulan boleh buat, al-Quran is penawar for muslim. mendalam tu. peringatan. ^^

rhapsody LiN said...

smoga cpt smbuh!!
im waiting for ur new en3
:))

fiezah91 said...

semoga cepat sembuh.. mkn ubt ye.. ^_^

ice juliette said...

uitz..
cpt senbuh auw... (^_^)v

zacharias said...

tu la ko, rajin sangat pi konsert. baru la Allah bagi demam sket.

aNoZ said...

TERIMA KASIH KEPADA SEMUA! I LOVE YOU TOO~ ^_^

F U N F A B U L O S I T Y said...

dah sembuh ke blum?
hope dah sembuh dengan jaya nya yerp ;D

LeEY@nA said...

aloo..
kesiannye die..
heeee...
mkn ubat ok!
n mmg btl..
nie post yg plg pendek!
kalo x, b'jela2!
haha ;p